Referat fra DANSK PAPIRLAUGS ÅRSMØDE d. 8/3 – 2023.
DAGSORDEN
- VELKOMST
- VALG AF DIRIGENT OG REFERENT
- BERETNING FRA FORMANDEN
- BERETNING FRA MUSEET
- FREMLÆGGELSE AF REGNSKAB
- FASTSÆTTELSE AF KONTIGENT
- INDKOMNE FORSLAG
- VALG AF LAUGSMEDLEMMER OG SUPPLEANTER
- UDDELING AF LAUGSBREVE
- EVT.
- Jette B. bød velkommen
Dirigent: Keld Dalsgård
- Beretning ved formanden Jette Behrens
- Stor tilslutning til turen til Horsens Statsfængsel, hvor vi fik en meget interessant rundvisning og en god frokost.
- I efteråret havde vi planlagt en tur til Skjern Papirfabrik, og en guidet rundvisning i Brande, hvor vi skulle se på kunst. Turen måtte desværre aflyses, da de fra Skjern Papirfabrik alligevel ikke kunne tage imod os p.g.a. sygdom – men de vil gerne have os på besøg på et andet tidspunkt.
- Lauget bød på en velbesøgt julefrokost på museet med stort fremmøde og nogle hyggelige timer sammen.
- Tak til Jonna Larsen som har givet os 300 kr. til laugskassen – penge som hun solgte for ved Kunsthåndværkermarkedet.
- Beretning ved daglig leder af museet Tanja Lund Evers.
- Der er sket flere nye tiltag for at understøtte formidlingen i øselokalet og i indgangspartiet. Der er bla. kommet nye projektorer, intro tekst på repos og navne på bygninger på model af fabrikken.
- Grundværket i Hollænderen er blevet repareret med nye knive.
- Der var stor tilslutning til workshops i løbet af året.
- Ved vores kunsthåndværkermarked var der stor tilslutning og stor tilslutning ved vores lille cafe. 700 gæster.
- Ved indvielse af Søtorvet var vi repræsenteret sammen med det grafisk værksted. Vi var inviteret af kommunen og deltog med to workshops.
Der kom mange skoleklasser og andre forbi og prøvede at lave papir.
- Euromeet (Europæisk outdoor konference) blev afholdt i Musikteatret. I et samarbejde med kommunen lavede vi bla. gæstebog, bordpynt, gaver til deltagerne, workshops, rundvisning i Papirtårnet og postkort med eget logo.
- Juleiglo på torvet med workshop. Oprindelig ide som pga. corona restriktioner havde været ændret de tidligere år.
- Vi havde 8112 gæster i 2022
- Nyt personale er Christine Rubæk og Peder Sørensen, og Bent Schmidt er ikke længere ansat men stadig tilknyttet som konsulent.
- Det ser ud til at der kommer 4 nye frivillige.
- Stor tak for indsatsen i 2022 til alle frivillige!!
5 Regnskab fremlagt af kasser Torben Yngve Larsen, og regnskabet blev enstemmigt vedtaget
6 Uændret kontingent i 2023
7 Ingen indkomne forslag
8 Valg af Laugsmedlemmer og suppleanter
- Genvalg af Jette Behrens og Jens Robert Bæk
Suppleant blev Jonna Larsen og Lene Meyhoff
9 Uddeling af Laugsbreve ved Lindy Louring
- Christina Rubæk, Tanja Lund Evers og Jytte Karin Johansen
10 Evt.
- Uddeling af MMU mærker.
- Forslag om rundvisning i Musikteatret.
- Tak for god ro og orden ved dirigent Keld Dalsgård.
Referent: Peder Sørensen
Efter mødet konstituerede Lauget sig
Oldermand: Lindy Louring
Formand: Jette Behrens
Yngstemand: Jens Robert Bæk
Kasserer: Torben Yngve Larsen
Referent: Anders Petersen
Følg os her: